مقاله

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کارتن :

چه عواملی بر قیمت کارتن تاثیر می گذارد :

شما حتما تا به حال کارتن هایی با یک شکل و سایز مشاهده کرده اید. ولی با قیمت های متفاوت و برایتان سوال پیش اومده چه که عواملی باعث اختلاف قیمت کارتن های مشابه با هم دیگر می شوند.

در این مقاله سعی داریم. عواملی که بر نحوه قیمت گزاری انواع کارتن تاثیر گزار هستند. را برایتان شرح دهیم. تا کارتن مناسب ارسال کالا های خود و بسته بندی محصولات تولیدتان را با آگاهی کامل انتخاب کنید.

  • ابعاد گسترده کارتن :

اولین عامل تاثیر گزار در قیمت گزاری کارتن بسته بندی ابعاد گسترده آن می باشد.ابعاد گسترده با ابعاد جمع شده تفاوت دارد.ابعاد جمع شده شامل طول * عرض * ارتفاع می باشد. ولی لبعاد گسترده که از این ابعاد سایز شیت ورق را محاسبه می کنیم شامل طول * عرض می باشد. که ساده ترین را برای به دست آوردن این ابعاد باز کردت کامل کارتن ( حتی لب چسب) و اندازه گیری طول و عرض  به صورت دقیق.با این کار میتوانیم سایز ورق مناسب ساخت کارتن بسته بندی خود را به دست بیاوریم.

کارتن های بسته بندی که در ایران تولید می گردند اصطلاحا یا 3 لایه هستند یا 5 لایه. این لایه های کارتن به چه معنا هستند؟

در ساخت کارتن 3 لایه یک لایه ورق شیار دار در وسط کار و دولایه کاغذ یکی در روی کار و دیگیری زیر کار کارتن 3 لایه را تشکیل می دهد.ترکیب کاغذ های به کار رفته در ساخت کارتن در قیمت تمام شده کار تاثیر به سزایی دارد.

برای مثال کارتن 3 لایه از جنس کرافت مقاوم کرافت نفاوت قیمت دارد نسبت به کارتن 3 لایه از جنس کرافت مقاوم تست.

همچنین در ساخت کارتن بسته بندی 5 لایه 3 لایه کاغذ شیار دار استفاده می گردد و دو لایه رو و زیرین کاغذ دیگر با جنس مختلف.

برای مثال کارتن 5 لایه کرفت مقاوم ایرانی ایرانی کرافت توافت قیمت دارد با کارتن 5 لایه کرافت مقاوم ایرانی ایرانی تست.

تغییر در ترکیب جنس ورق کارتن هم سایز علاوه بر قیمت در کیفیت کارتن نیز تاثیر به سزایی دارد.

پس بهتر است قبل از انتخاب کارتن بسته بندی خود راهنمایی های لازم را از کارشناس خبره بگیرید. تماس با کارشناسان اسباب کارتن کمک بسیاری به شما می کند.

  • نوع کارتن بسته بندی :

کارتن های موجود در بازار به دو نوع لمینتی و کارتن ساده ( فلکسوای) تقسیم می شوند که محاسبه قیمت هر کدام فرق می کند.

کارتن لمینتی :

در ساخت این مدل کارتن علاوه بر ورق 3 لایه یا 5 لایه یک پوستر چاپ شده با گراماژ های مختلف و سلفون شده بر روی ورق کارتن چسبیده یا اصطاحا لمینت می شود.که عوالی چون گرماژ پوستر، نوع چاپ پوستر و سلفون روی پوستر به علاوه ورق کارتن در قیمت گزاری آن تاثیر گزار هستند.

کارتن ساده ( فلکسوای) :

این کارتن که بیشتر کارتن های پستی و فروش گاه های اینترنتی وکارتن های مادر در صنایع مختلف از این مدل هستند. فقط از ورق 3 لایه یا 5 لایه برای ساخت آن استفاده می گردد و چاپ تک رنگ تا 4 رنگ روی ورق کارتن می خورد. از لحاظ قیمت گزاری، این مدل کارتن به خاطر مراحل ساخت راحت تر و کمتر نسبت به مدل لمینتی ارزان تر در می آید.

  • چاپ کارتن بسته بندی :

فرآیند چاپ در کارتن برای هر کدام از انواع کارتن متفاوت می باشد.

در کارتن لمینتی چاپ به صورت افست با دستگاه های پیشرفته صنعت چاپ از دو رنگ تا 5 رنگ بر روی مقوا با گرماژ مختلف و کیفیت های متنوع انجام می شود.

لازم به ذکر است. اگر به دنبال کارتنی با چاپ بسیار با کیفیت و مقاومت بهتر هستید. باید از مقوا یا گرماژ بالاتر و جنس بهتر استفاده بفرمایید. که این نیز در قیمت گزاری تاثیر می گزارد.

فرآیند چاپ افست بر اساس 4 رنگ اصلی CMYK  (آبی، قرمز،زرد،خاکستری) انجام می شود. ودر مواردی که نیاز به رنگ اضافه خاصی باشد. در برج پنجم دستگاه از مرکب ساختگی پنتون استفاده می شود.

برای مشاوره در مورد نوع چاپ و انتخاب مقوای خوب بهتر است با کارشناسان مجموعه اسباب کارتن تماس حاصل بفرمایید.

در تولید کارتن های ساده و فلکسوای ورق کارتن قبل از برش و دایکات از دستگاه چاپ فلکسو عبور می کند. چاپ فلکسوای را می توان از تک رنگ تا 4 رنگ بر روی ورق کارتن اجرایی کرد. که هر چه تعداد رنگ بیشتر باشد قیمت هم بیشتر می شود.

در این مقاله سعی داشتیم تا نحوه تولید انواع کارتن و عوامل تاثیر گزار بر روی قیمت آن را به صورت اجمالی برای مشتریان عزیز شرح دهیم.

ولی همانطور که مشاهده فرمودید. تولید کارتن یک فرآیند پیچیده و تخصصی است. پس چه بهتر که برای انتخاب نوع بسته بندی کالا و محصول خود از مشاوره افراد خبره و کارشناس بهره ببرید.

مجموعه اسباب کارتن با سابقه ای 20 ساله در تولید انواع کارتن ها میتواند مشاوری خوب رای انتخاب شما مشتریان باشد.

ما به این شعار اعتقاد داریم که مشاوره خوب و صادقانه فروشی مستمر و پایدار رقم می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =