مقاله

ایده سرگرمی برای سالمندان در اسباب کشی

اسباب کشی سالمتدان
اسباب کشی سالمندان

فضای مناسب در اسباب کشی سالمندان

نکات اسباب کشی سالمندان :

سالمند به شخصی گفته می شود که از میانگین عمر طبیعی سنشان بالاتر باشد این افراد به تنهایی و بی حوصلگی معروف اند که در زمان اسباب کشی و جابجایی این بی حوصلگی بیشتر می شود.

سرگرمی برای سالمندان

بسیاری از سالمندان با توجه به شرایطی مانند سکته، درد مفاصل ، جراحات ناشی از افتادن و یا دیگر مشکلات دوران میانسالی تحرک خود را از دست می دهند.زمانی که این اتفاق می افتد، فعالیت مخصوصا در زمان اسباب کشی برایشان بسیار سخت و دشوار می شود. در این شرایط بایستی بسترهای مناسیبی جهت دوری از فضای اسباب کشی و جابجایی برایشان فراهم کنیم.شرایطی برای لذت بردن، تقویت روحیه همزمان با اسباب کشی.
در این بخش اسباب کارتن مواردی که متناسب با علایق سالمندی است را با شما به اشتراک می گذاریم.
سفر رفتن سالمندان

زمانی را صرف مطالعه کنید:

مطالعه، فعالیتی فوق العاده برای بزرگسالان و افراد مسن است. این راهی مناسب و ایدآل برای صرف زمان و مشغول کردن مغز است.هم چنین می تواند باعث بهبود حافظه و خواب شود، استرس را کاهش دهد و باعث ایجاد آرامش شود..

بزرگسالان می توانند با خواندن کتاب های مورد علاقه، مجلات و استفاده از کتاب های صوتی، در یک داستان خوب غرق شوند، به عکس ها نگاه کنند، و خودشان وتفکرشان را از فضای اسباب کشی وجابجایی دور کند.

انواع سرگرمی ها را بررسی کنید:

سرگرم کردن بزرگسالان و افراد مسن تر با تحرک محدود وفعالیت هایی که نیاز به حرکت زیادی ندارند شامل پخت وپز، پخت نان، بافندگی، باغبانی، نواختن ساز موسیقی یا یادگیری یک زبان جدید است.

زمان اسباب کشی شاید زمان مناسبی برای یادگیری چیز جدیدی است، شاید سرگرمی یا منافعی وجود داشته باشد که آن ها هرگز شانس انجام آن را نداشته اند.

ایجاد سرگرمی ویادگیری، راهی خوب برای فعال نگه داشتن ذهن و جلوگیری از خستگی اسباب کشی است.

ورزش کنید:

تشویق افراد مسن و میان سال در زمان اسباب کشی،به پیاده روی و یا انجام فعالیت های ورزشی سبک می تواند آنها را از فضای سخت و پر استرس اسباب کشی دور کرده و هم میتواند لذت ورزش را در آنها رشد داده و ورزش را به عنوان یک عادت برایشان ایجاد کند.

خلاقیت داشته باشید:

نقاشی، رنگ آمیزی و مجسمه سازی و کارهای خلاقانه می تواند راه عالی برای مشغول کردن این افراد در زمان اسباب کشی باشد.. پروژه های جالبی مثل نوشتن خاطرات زندگی و یا سازماندهی آلبوم های عکس خانوادگی بسیار جذاب هستند..

بیرون از خانه :

بیرون رفتن از خانه برای گذراندن کمی از اوقات در طبیعت ،پارک و حتی دیدن ویترین مغازه ها برای تقویت روحیه خوب است ومی تواند برای ساعاتی این افراد را از فضای به هم ریخته منزل و اسباب کشی دور کند..

اوقات شاد :

در زمان اسباب کشی از افراد میانسال خانواده بخواهید همراه با کودکان برای بازدید به برخی از مناطق بروید.

معمولا افراد میانسال با حضور کودکان شاد و با نشاط هستند. بازی کردن با حیوانات خانگی یک روش مطمئن دیگر برای ایجاد شادی و کاهش استرس ناشی از اسباب کشی است.

از فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، یا موسیقی لذت ببرید:

تماشای تلویزیون می تواند بخشی لذت بخش و مشغول کننده باشد.

مثلا،فرد سالمند ممکن است علاقه مند به تماشای یک مستند یا برنامه آشپزی یا ورزش و…درباره موضوعی که می خواهد باشد که استفاده از شبکه های متنوع تلویزیون ویا استفاده از دی وی دی و فیلم های بصورت سی دی کارگشا باشد. .

پیاده روی داشته باشید:

قدم زدن در اطراف محل زندگی راهی آسان برای دور ماندن از فضای اسباب کشی،حفظ شلامت روحی و روانی و همچنین آشنا شدن با محل زندگی جدید است و می تواند راه خوبی برای پیدا کردن دوست باشد.
باغبانی کنید:
در زمان اسباب کشی باغبانی می تواند راهی عالی برای بیرون رفتن ، فعال ماندن و متصل شدن به دیگران باشد. نگهداری گیاهان، کاشت و وجین کردن می تواند به سالمندان کمک کند تا فعالیت داشته و انرژی خود را بالا ببرند.

اسباب کارتن،برند اول تامین کارتن و ملزومات اسباب کشی همراه شما در تمام مراحل اسباب کشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =