مقاله

چگونه در زمان کرونا اسباب کشی ایمن و مطمئن داشته باشیم

اسباب کشی آسان

چگونه در زمان کرونا اسباب کشی ایمن و مطمئن داشته باشیم

اسباب کشی در کرونا تفاوت زیادی با اسباب کشی در زمان عادی ندارد.فقط در این دوران باید نسبت به قبل بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه گردد. و بهتر است وقت کافی برای به کار بردن از نیروهای متخصص در امر حمل اثاثیه و نیروهایی که اهمیت بیشتری به نکات بهداشتی دارند صورت گیرد.

پس با توجه به این نکات توصیه می شود. که در انتخاب شرکت باربری و حمل اثاثیه دقت کافی صورت گیرد. و صرفا به خاطر هزینه کمتر  از شرکت هایی که به صورت حرفه ای کار بسته بندی و حمل اثاثیه را انجام نمی دهند جدا پرهیز کرد.

حمل اثاثیه در کرونا :

در حین اسباب کشی باید توجه ویژه به نکات بهداشتی و سلامت انجام داد.بهتر است افراد مسن و بچه ها در حین اسباب کشی حضور نداشته باشند. تا از ازدحام جمعیت جلوگیری گردد.استفاده از افراد متخصص و با تجربه در اسباب کشی از نکات ضروری است.این افراد باید قبل و بعد از اسباب کشی دستان خود را مرتب ضد عفونی کنند.و در زمان بسته بندی و جابه جایی از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنند. تا با وجود گرد و خاک ناشی از آلودگی و تراکم جمعیت در محیط بسته احتمال انتقال ویروس به حداقل برسد.

بهتر است در هنگام اسباب کشی کلیه وسایل قبل و بعد با مواد مخصوص کاملا ضد عفونی گردند.

اسباب کشی در کرونا نسبت به زمان عادی هزینهای اضافه در بر دارد ولی نسبت به هزینه هایی که در قبال بیماری و آلودگی رخ می دهد بسیار ناچیز است.

یکی از وسایلی که توصیه می شود حتما در اسباب کشی کرونا تهیه گردد. کارتن مخصوص اسباب کشی می باشد که هم با توجه به جنس کارتن ها اسباب کشی ایمن داشته باشید و هم با توجه به نو بودن آنها احتمال آلودگی به کمترین درجه برسد.

برای تهیه این کارتن ها می توانید از سایت اسباب کارتن اقدام به خرید کنید.

پلاستیک حبابدار و فوم نیز از وسایلی هستند که می توان برای بسته بندی لوازم شکستنی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها و همچنین پک کردن  مبلمان و  سایر وسایل برای جابه جایی ایمن و امکان ضد عفونی کردن  آنها برای به حداقل  رساندن انتقال آلودگی استفاده کرد.

سلفون استرچ نیز از وسایل پر کاربرد در اسباب کشی می باشد که می توان از آن در بسته بندی  و پک کردن مبلمان و  پک زدن کارتن ها استفاده کرد.امکان ضد عفونی کردن وسایل و کارتن ها از نکات مثبت استفاده از سلفون استرچ می باشد.

پروتکل استفاده از کارتن اسباب کشی :

اسباب کشی در کل بدون استفاده از کارتن مخصوص امری مشکل است .

چون با وجود وسایل شکستنی و برقی، انواع لباس و ظروف پلاستیکی، بسته بندی بدون کارتن مخصوص امکان پذیر نمی باشد.

در شرایط کرونا توصیه می گردد. علاوه بر استفاده از کارتن محکم و مقاوم از کارتن های مخصوص اسباب کشی کاملا نو بهره برد.

که علاوه بر یک بسته بندی مطمئن و ایمن انتقال ویروس را به حداقل ممکن برسانیم.

کارتن به خاطر ماهیت جنسی که دارد امکان ضد عفونی کردن مستقیم وجود ندارد.پس توصیه می شود ابتدا کلیه وسایل پک شده و ضد عفونی گردند و سپس بسته بندی شوند.

پروتکل استفاده از پلاستیک حباب دار :

استفاده از پلاستیک حباب دار در حین اسباب کشی علاوه بر این که وسایل را به صورت ایمن تر بسته بندی می کنید.

این امکان را به شما می دهد. که قبل از قرار دادن وسایل در کارتن اسباب کشی وسایل پک شده را ضد عفونی کرده و با رعایت پروتکل بهداشتی  آنها را جابه جا کنید.

پروتکل استفاده از سلفون استرچ :

در گذشته نزدیک از این نوع سلفون بیشتر در مصارف صنعتی(بسته بندی پالت) و فرودگاهی(پک ردن وسایل) استفاده میشد.

ولی در روش های اسباب کشی جدید این نوع سلفون که به سلفون استرچ معروف است. مصرف زیادی دارد. پک کردن انواع مبلمان و وسایل بزرگ خانه و آشپزخانه از مصارف این سلفون می باشد.

نتیجه گیری :

با توجه به این که سلامتی مهمترین دارایی هر شخص است. و باید توجه ویژه به این امر داشته باشیم.و اکنون با وجود ویروس کرونا اسباب کشی و جابه جایی نسبت به قبل امری بسیار مشکل و مخاطره آمیز گشته.

برای این که در حین اسباب کشی با کمترین خطر در مقابل ویروس کرونا قرار بگیریم.

استفاده از کارتن مخصوص اسباب کشی و پلاستیک حبابدار و سلفون استرچ ریسک انتقال ویروس و ابتلا به کرونا را به حداقل می رساند..

علاوه بر این با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و افزایش تورم ارزش مادی و معنوی وسایلی که در خانه داریم نسبت به قبل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. پس بهتر است از ملزوماتی که یک اسباب کشی مطمئن و ایمن را برای ما رقم می زند را به کار ببریم.

برای تهیه این ملزومات کافی است از طریق فروشگاه اینترنتی اسباب کارتن اقدام کنید.

تا علاوه بر این که در خانه می مانید و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنید.از یک اسباب کشی راحت و ایمن  خود و نزدیکانتان لذت ببرید.

  • با توجه به موارد ذکر شده رعایت نکات ذیل در اسباب کشی امری ضروری است :
  1. ضد عفونی کردن اشیا قبل از بسته بندی
  2. ضد عفونی کردن مکان قبل از ورود.
  3. ضد عفونی کردن مکان قبل از تخلیه
  4. استخدام افراد متخصص و با مسئولیت
  5. استفاده از وسایل نقلیه مطمئن.
  6. تهیه مواد ضد عفونی و ماسک و دستکش به مقدار کافی
  7. پوشش مناسب برای افرادی که وسایل را حمل می کنند.
  8. استفاده از کارتن های مخصوص اسباب کشی
  9. استفاده از ملزومات قابل ضد عفونی مانند پلاستیک حبابدار،سلفون استرچ

با اسباب کارتن در خانه بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =